Monday, April 18, 2011

Oh! Bulan

oh bulan, enggan melayan diri ku lagi..
pabila.. air mata membasahi pipi..

Eh2! nyanyi2 plak.ahahha Ok! this entry is not a contest untuk menyanyi lagu-lagu yuna yek! haha btw, aku nak cite sikit pasal bulan. Oh! bulan. yang sedang memancarkan cahaya nye ke muke ku. hurmm. memang indah malam ni.Rase teruja bile tengok bulan penuh malam ni.Duduk sorang-sorang paham-paham je la apa yang sedang bermain dalam kepala aku ni.haha. biasa lah, bile duduk sorang-sorang mule la cerita dongeng yang bermain di fikiran.Antaranya, burung helang harry potter yang hantar surat kepada harry. Comel kan burung tuh? err.. ok! tibe-tibe.

Aku sedang berfikir, alangkah indah nye jika bulan ni boleh sampaikan hasrat aku kepada si dia dan semua orang yang aku sayang.aku nak cakap kat dia, yang aku nak mintak maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki.mungkin selama nie aku dah buat orang sakit hati dengan aku. Aku tak ade niat pun nak menyakiti hati orang-orang disekeliling aku. Aku sebagai manusia, ada je silap dan salah.Mungkin secara kasar aku tak nampak.sebab diri kita sendiri. Orang yang melihat akan menilai diri kita macam mane.

Aku taknak semua orang salah anggap tentang aku.Mungkin orang yang tak kenal aku, akan cakap aku sombong atau ape saje yang telah dilihat secara fizikal. Aku nak semua nya kembali pulih dan seperti dahulu kala. Aku nak lepak dengan kawan sekolah aku, kawan sekolej aku, kawan sekolah rendah, kawan blogger, facebook, twitter dan sewaktu dengannya lah. yang paling aku rindu bestfriend aku.mungkin kita jauh.Telefon je hubungan rapat kami.Tapi xpelah.teknologi dah maju skarang. boleh WEBCAM,chat melalui skype, Ym dan sebagainya.

Kalau dulu, memang pakai perantaraan je la. kalau korang tengok Harry Potter diorang gune burung Hantu je untuk hantar surat dan cara tu je diorang berkomunikasi. Kan best bile, skarang pown gune lagi.hahha cepat je.erm kalau lah BULAN depan mate aku ni, boleh sampaikan semua hasrat aku pada orang tersayang, kan bagus.Aku boleh nampak ape yang die buat,ape yang die sedang fikirkan.adakah die mengingati aku.adekah die rindu aku, adekah die masih menyimpan foto aku.Ermm. Kan best!. sebab aku tahu die akan tengok BULAN yang sama dengan aku.Walau jaoh mane pon kite terpisah, kita masih dapat lihat bulan yang sama. kan?

Aku harap ape yang telah terjadi antara kau dan aku.dia dan aku.Mungkin akan menjadi lebih baik kali ini.Kawan,ayah,mak,abang,sayang dan semua.aku harap ape yang telah terjadi ade hikmah nya.Mungkin kite akan menjadi lebih erat kali ni. Aku minta maaf jika aku telah membuat kau kecewa,terkecil hati, terkata dan Ter untuk segalanya. Selagi jantung aku berdegup dan selagi masih bernafas, aku ingin buat orang semua gembira di sisi aku.

"Bulan juga yang menjadi saksi aku dan engkau di suatu masa dahulu, yang pernah berjanji supaya kita tidak terpisah dan tiada apa yang akan memisahkan aku dan engkau.Aku dan engkau juga melihat ke atas, untuk melihat bulan yang terang menemai kau dan aku.Aku rase dunia ini hanya untuk kita berdua.Mungkin kau lupa, tetapi aku akan mengingati nye sampai bila-bila waktu itu."

Aku sayang semua nya. Oh! bulan, sampaikan hasrat aku pada semua yang aku sayangi.Mungkin hasrat ni akan sampai bile kau yang menyampaikan nya.Aku tidak pernah berniat untuk mengecewakan sesiapa.Mungkin air mata ini kau menyatakan ia hanyalah plastik dan dibuat-buat.Tapi hanya BULAN saje yang mengetahui.die yang menjadi saksi segalanya malam ini.

Terima kasih



No comments: