Thursday, July 12, 2012

Melangkah

Langkah demi langkah,

Gua teruskan melangkah. Degupan jantung berdengup dengan pantas. Entah kenapa, rasa itu tiba tiba muncul. Bagai ingin mengambil keputusan SPM rasenye.Hari ni, gua melangkah ke satu destinasi. Gua telah mendapat kerjaya baru. Alhamdulillah. Gua dapat!

Semalam gua mendapat satu panggilan. Minta gua datang ke pejabat beliau hari ni. Oh! Ade pulak rezeki lain. Dalam hati, "gua pegi jelah, kot2 dapat offer yang lebih power."

Melangkah ke sana dengan kasut leopard, tudung bawal hitam, dan berbaju kelabu selua hitam. Gua rasa biase je. Kah kah. Sedapkan hati. Jejak ke destinasi yang dijanjikan. Sampai pun macam awal. Ah gua, biase lah. Memang macam tu. no matter what, gua akan sampai awal. Keh keh.


Pertanyaan demi pertanyaan, jawapan demi jawapan. Fuhh berpusing pusing lidah gua menjawab. Perkara dan pertanyaan yang biasa ditanya untuk setiap penemurah. **berpeluh juga walaupun penghawa dingin betul betul di atas kepala. Maap. Kalau boleh gua memang nak keje tu, tapi tu lah. Gua dah ade yang lain. :/


p/s: Mudah mudahan, semasa hari kelahiran gua akan ada yang lebih baik. Gua terima apa yang telah menerima gua. Dunia baru bakal bermula. Langkah baru akan gua mulakan dengan power. Tawaran demi tawaran gua terima, pilih yang terbaik. Jyeahh!

No comments: