Saturday, November 2, 2013

Indah

Tak pernah pernah aku update blog pepagi buta.

Entah.
Asal tiada fon berdering aku boleh tersedar. 
Cukup alert bab tu, walaupun aku dah tido. 
Nampak tak apa yang selalu running dalam otak aku? 
Cukup faham kan? 

Ya semestinya.

Tak pernah leka, tak pernah lupa, tak pernah kalah bab tu.
Aku memang kuat dan power bab tu.
Biasa lah perempuan, pernah pulak terlepas dari bab bab bertanya ni. Soalan demi soalan aku lepaskan. 
Hahaha

Selamat tinggal oktober,
Selamat datang november.
Hari demi hari,
Aku mengira detik dan waktu.
Bukan mengira dalam hati, tetapi dengan jari.
Banyak perkara indah, banyak perkara susah. 
Susah dan indah memang berbeza.
Walaupum cita rasanya mungkin terlebih garam aku teruskan jua.

Kawan baik aku akan berhenti keje,
Nanti tiada tempat mengadu, bergaduh dan bermanja,
Kerja semakin mengalami sesuatu had yang maksima, 
Stress bertambah,
Gemuk bertambah,
Marah bertambah,
Rindu bertambah,
Cinta bertambah,
Sayang bertambah,
Pening bertambah,
Sakit jiwa pun makin bertambah.

Macam macam ragam aku kaut.
Sabar je lah usaha aku.
Redah dengan apa yang berlaku.
Aku mohon untuk kebaikannya.
Moga segala susah dan senang yang kau berikan pasti ada keindahannya. 

Selamat datang november.
Sebulan lagi nak ke disember.
Datang dengan membawa seribu kenangan dan keindahan.
Jauhkan dari segala keburukan,
Tinggalkan aku dengan seribu keindahan. Amin




No comments: