Friday, August 12, 2011

Sepasang.


Heloff!

Nak cita pasal sepasang.

Owh! bukan sepasang kasut, sepasang baju dan sebagai nya. Ni nak cita pasal sepasang bangunan yang tiap2 hari aku dok tatap :)

Tiap2 hari aku nampak, tiap2 hari aku tenung.

Aku suka melihat sepasang bangunan ni. Tak pernah berpisah. Walaupun hujan, ribut, petir, panas terik dia still bersama. Alangkah bagusnya bila kita boleh macam tu..

Tapi tu lah, tak semua manusia boleh jadi macam tu. Ada je yang mendatang. But, itu semua lumrah kehidupan kan?. Nak tak nak kena jugak kita hadapi walaupun perit. Kalau nak bersama je susah pulak, tapi kalau tak bersama lagi lah susah. ahh!

Mane macho?. :P

Ada atau tidak terserahlah kan?. dah usaha, dah berdoa apa yang akan terjadi, kita terima jelah. Bukannya kita boleh tahu apa yang akan jadi esok, lusa, tulat, 5tahun akan datang, dan 14tahun akan datang. kan?.

Aku suka mlepak tempat yang banyak bangunan, ada air terjun ke air pancut pun jadilah. Sebab kat situ, bila kita duduk berbual banyak benda yang boleh diluahkan. Semuanya boleh terkeluar dan terlintas difikiran. uh! seriusly. try la. kalau yg minat kat pantai, cuba korang mlepak malam2. dengan angin yg sepoi2 bahasa tu. urghh! memang best. ok dah!

Ni lah sepasang bangunan yg aku cakapkan tu :)


Nota kaki : btw, ape-ape pun tetaplah dengan pendirian. kadang-kadang kalau kita baik dengan seseorang pun kalau dia xda perasaan tak guna jugak. huh! payah an? hahaha yang penting janganlah buta hati sangat. Hargailah siapa di depan mata anda selagi hayatnya masih ada dan selagi dia masih di sisi. tak guna mencari bila, dia dah tiada :)

6 comments:

Cik Domo said...

yesh! lepak kat tpi pantai memang best tp klw lepak kat air terjun lagi besh! XD

urzain hussain said...

sepasang tak semesti kena kekal..

mungkin perlu berpisah untuk hikmah dari Tuhan..

But bangunan memang susah nak berpisah..

nice blog..^^

shafiqabdshukor said...

jaoh beza manusia ngan bangunan..
hehehe

-XaXao- said...

cik domo: hahaha true!
urzain: yes true. :)
shafiqabdshukor: hahah sje je

Chachos Cheezy Wedges said...

xpenah peg klcc... sdey nye... hohO~~

-XaXao- said...

chachos. hahhaa. pegilah. best! :P