Thursday, August 11, 2011

Terpaksa, bukan Dipaksa.

Nah!

Bulan puasa ni memang sangat mencabar bagi aku. Sangat2!

Lepas satu, satu hal yang datang. Ok. aku tak mengeluh.terima. Sape yang follow twitter aku tau la cite nye kan? Maap kadang-kadang aku semakkan timeline orang. Bile aku senyap mula lah semua tanya dan mencari. Mane pegi? mane hilang?

Aku ada je. cume nak berehat kejap dan hilang dari pandangan untuk sementara.

Mungkin buat masa ni aku perlu bersendirian kot.Tak salahkan. Dan mungkin aku takkan lama dah dok KL. grr! tak perlu tanya kenapa. bila masa tu sampai, mungkin akan tau lah kenapa.

Cabaran demi cabaran, harapan demi harapan, dugaan demi dugaan yang datang.Bergolek2. kalau rezeki memang aku tadah. Tapi, yang ni lain sikit. Memang tutup lah tangan aku. sape yang nak tadah?

Setiap manusia akan ada masalah yg dihadapi kan? memang betol, semua manusia boleh hadapi masalah tersebut. kadang2 jawapan dah ada depan mata. cuma kita je yg tak nampak. masalah kan? nak kata buta, nampak. nak kate buta lagi, tak celik je.

Lagi satu. aku pelik.

Kenapa orang tak boleh nampak kebaikan atau pengorbanan kita pada dia?

Ape yang buatkan kau xnampak? Bile kau perlukan aku,kau datang cari aku.Masa susah senang kau xnmpak aku yg sentiasa dengan kau? tapi bila, dah senang, lupa aku.

Eh! teruk sangat kau nih. Kau telalu buta untuk aku.tak nampak ape yang aku dah beri kat kau. Masalah betol. Mungkin aku terlalu beri harapan, tapi tak jugak rasa nya. Hurmm! biarlah. biar satu hari kau akan sedar sendiri. tapi jangalah sampai kau buta hati. Rosak tu.

Dan benda ni kita tak boleh nak paksa. terpaksa dan dipaksa pun tak menjadi apa-apa jugak.Kalau hati tak suka, tak jalan jugak kan? So, just go with the flow. Aku berdoa, agar segala kekusutan dan dugaan yang mendatang aku dapat hadapi nya dengan tenang. Dan harap segala kekusutan akan terlerai ikatannya.

Dan paling penting:
Jangan Rosakkan, apa yang dah kita coretkan.

Nota kaki : Dah penat membebel. tetiba rasa nk makan maggie goreng! urghh!

2 comments:

kc kasedah said...

bersabarlah. mungkin Allah sedang uji kekuatan dan kesabaran anna. ada hikmah disebalik semua ini. ada kebaikannya satu hari nt. mudah-mudahan.



*i love you, you know that rite?

-XaXao- said...

thnk kc.sgt memahami kamu.thnx kerana sentiasa bersama.

*i love u too