Tuesday, September 20, 2011

Long Gone And Move On;

Long Gone And Move On;

Hilang dan terus menghilangkan diri.

Perasaan, kelakuan, mungkin juga diri?

Aku tak paham kenapa nak kena ada perangai yang macam tu. Aku pelik dan kadang2 terpikir, ape motif kau berkelakuan macam tu? Sedangkan aku sendiri, akan rasa malu bila lama tak contact dgn seseorang dan tiba2 contact ajak kelua atau pinjam duit. *CONTOH.

It's mean like, bila kau tak ada kawan lain atau tengah susah kau cari dia. Ew! Come on la derr.. Jangan bersikap macam tu. It's not good for you. kau tak rasa ape ke, bile orang cakap2 pasal kau? Kalau aku laa. memang malu la kot. Segan.

Tapi, betul kata orang kita takkan paham hati orang. Rambut sama hitam, hati lain-lain. Nak tak nak kau kena admit. Benda tu memang dah #Terfaktab dalam kamus kehidupan manusia. Lagi satu, kalau kita sayang kat orang tu memang kita akan sanggup buat apa saje untuk dia. Walaupun kita tau dia banyak dah melukakan hati. Tapi, kenapa kau tak nampak semua tu? Padahal dia dah banyak berkorban untuk kau kot.. ish2. Pelik2.

kalau diberi pilihan, bulb mana yang kau nk pilih? mesti yang cantik dan cahayanya terang kan?Dan aku tau, kau takkan memilih yang tidak bercaya terang.betulkan? #Faham maksud aku?

Aku banyak jugak kawan-kawan yang ada masalah spesis yang macam tu. Diorang banyak tanya aku pendapat mcm cita kat atas tu. Entahla, tak tau nk cakap mcm mana. Aku mungkin boleh cakap, bagi dia masa atau biarkan. Biar dia cari kita, jangan kita cari dia. Selama mana dia lupekan kau atau tinggalkan kau, satu hari dia akan cari kau balik. Mungkin perit, tapi nak tak nak kita kena telan.

"Sometimes, people come into your life just to teach you how to let go."

Faham kan? Nak tak nak kita kena terima apa yang bakal berlaku dan sentiasa bersedia dengan apa jua yang mendatang.


Memang hidup ni kadang-kadang tak adil, tapi itu yang kita kena hadapi. Jangan terlalu ikut kata hati, nanti mati dan binasa. Fikir sebelum melakukan sebarang keputusan. Kalau diberi pilihan, mungkin aku takkan memilih dia. Walaupun dalam hati hanya ada dia. But, we must move on. Biar masa menentukan. Dalam diri aku, aku ingin capai apa yang aku impikan. Apa yang aku mahu, memang dia akan selalu menjengah dalam diri ni. Aku akan cuba kawal kesemuanya.

Harap kekuatan dan ketabahan untuk menempuhnya kuat.

"Don’t waste a minute not being happy. If one window closes, run to the next window — or break down a door."


For you:



6 comments:

AnakPakZohar said...

ikut kata hati
yakin pada diri
tapi lau terlalu ikutkan
boleh bawak mati.. hahaha #mengarutala

-XaXao- said...

heheh. insyallah. harap dpt dipermudahkan :)

Kc Kasedah said...

i love youuuu no matter what!

-XaXao- said...

yes! i lovee uuu moreee ;)

yaya said...

lagu ni best. move on n neva look back. =)

-XaXao- said...

yaya: heheh betul.best!