Friday, February 24, 2012

& Masih di takuk lama

**biar RASA tu memakan diri dan jiwa, asalkan "dia" sentiasa di jiwa dan di dalam diri gua.


Did you know what meant TRUST?

Faham? Reti nak rungkaikan? Tak semua yang faham kot.

Entah la, sejak sejak ni banyak benda yang datang. PROBLEM. yeah! Too much problem. Terlalu ramai yang ambik berat kadang kadang pun masalah jugak. Sorang cakap please trust them, and another one too.

Gua kat tengah tengah. So mana yang patot gua kena TRUST? Bila kita berdiri di tengah tengah lautan. Kita tak tau nak merentasi belah mana. Kiri atau kanan. It's same goes here. Jalan cita dia tak lah panjang mana. Pusing pusing situ jugak lah kot sampainya.

Gua pelik, bila gua bersama dengan orang lain kenapa ada je yang tak suka dan dengki atau apa sahaja yang Lu nk huraikan atau berikan lah. Gua tau tak semua suka apa yang kita pilih dan lakukan. Memang tak semua. Banyak kot hati yang gua nak jaga. Bukan sorang je dalam dunia ni. Gua tak mensi atau menunding jari kpd siapa siapa. Gua tak dapat apa pun tanpa gua siasat sendiri.

Yeah! sorry but i not that type of person. The thing is, jangan terlalu take care sangat. Boleh tc but tak boleh terlalu. Buruk memburuk memang perangai manusia. Tapi bila kita tau keburukan seseorang tu gua rasa baik kita simpan. Masuk dalam poket sampai basi. Tak perlu bagi tau apa yang ada dalam poket kita selama ni.


But the truth is, buat masa sekarang ni gua tak percaya siapa siapa. Entah! mungkin tak perlu. Mungkin perlu. Masih tanda tanya yang sangat mendalam. YA! gua rasa hampir nak jatuh semula tanpa pimpinan. Hati gua luluh bila benda ni terjadi semula. Apa salah gua ? Kenapa? Gua pelik. Tanpa ribut taufan, tiba tiba sampai nya ombak besar. Apa hikmah disebalik semua ni?

Oh! gua pernah hadapi semua ni. Kawan oh kawan. percaya sebelah pihak, dan tak pernah nak dengar sebelah pihak lagi. Keputusan yang diputuskan tanpa berfikir. Sangat buruk padahnya. Gua rungsing. Bingung tatkala gua mengadap netbook ni. Kepala gua terlalu berpikir benda ni. Gua resah. Terlalu memikirkan apa yang bakal berlaku esok hari. Gua dinasihatkan oleh dia untuk tidak berfikir. Memang gua tak pikir, benda yang kusut pasti akan melintasi seketika. Dan itu yang membuatkan gua berpikir semula.

Gua bukan jenis kawan makan kawan , lupa kawan dan seangkata dengannya. Cuba bila ada msalah kita settlekan sediri. Gua tak rasa cara yang macam ni boleh selesai. Melaikan lu tak pk apa apa lagi dah. Cukop! gua penat! letih. kenapa sekarang baru nak dipertikaikan benda yang tak bermanfaat ni.

Ye mungkin gua pernah silap langkah. Gua mintak maaf. Setiap manusia memang selalu membuat silap. kita tak ada hak untuk menghukum sesiapa. Gua tak pernah diajar untuk menipu, memainkan perasaan orang lain. Dan gua takkan mengajar diri gua untuk semua tu.
Mungkin cara gua agak kasar,menulis sesuatu di blog dan paparkan kepada semua. Tak ada niat untuk mengaibkan. Cuma untuk pengajaran masing masing.

Kita kadang - kadang di ats, dan kdg kdg di bawah. ingat! mungkin sekarang kita selesa dengan kedudukan kita sekarang. Tapi suatu hari kita akan berubah ataupun terpaksa berubah kerana diri sendiri. Mungkin pentingkan diri sendiri lebih elok dari pentingkan orang lain. Berlapis lapis, bertalam talam mungkin cara lu. Tapi gua tak, face it kan senang? Tak memening kepala rasanya.

Sometimes friendship boleh jadi friendshit. Ingat! benda ni terjadi. Ye tak semua faham apa yang kita nak cuba sampaikan. Satu je lah, bila kita percayakan orang tu kita akan percaya dia sampai bila bila. Tapi jangan sampai hilang kepercayaan tu. Tuhan boleh tunjuk bile bile masa, lambat dan cepat je. Jauh di sudut hati gua, gua tak pernah lupekan kawan kawan yang pernah jatuh bangun dengan gua. Tak pernah gua pertikaikan.

Yah! friends is everything.

Kebaikan orang, keburukan orang janganlah kita sesekali melibatkan laman sosial. Bila dah jadi macam ni rasa menyesal, tertanya. Apa yang lu sedang lakukan pada gua? Apa yang lu cuba nak buktikan pada gua. Dah la, gua maafkan segala galanya yang sedang terjadi walaupun gua tak tau ape punca, siapa dan kenapa?

Itu yang masih gua fikir. Perlu ke ade persengketaan antara kita kengkawan? Tak perlu kot gua rasa. Cemburu, iri hati memang ada. Tapi berhati hatilah kot. Jangan sampai terkena pada orang lain. Gua tau lu sungguh take care bab2 kawan. Tapi tak semua selesa dengan cara tu.

Abah gua penah ingatkan gua,

"Jangan terlalu sayang pada org yg kita sayang, kerana satu hari dia mungkin bakal menjadi musuh kita,"

Memang agak perit, tapi itulah kenyataannya. Bukan semua paham, dan mungkin tiada sapa yang paham. Lu masih ditakuk lama dan semakin lama ia akan pudar satu hari. Gua mintak maaf kalau gua pernah menyinggung perasaan orang lain. Tapi kita perlu selfish. Jangan terlalu memikirkan pasal orang lain. Perit tapi itu terpaksa.


Terima dengan hati terbuka, dan gua perlu berfikir untuk diri gua jugak. Stalker keep feet and feel free to stalk my sosial network. Maybe gua akan rehat semua ni untuk sementara. Gua tak rasa ini jalan yang terbaik. Tapi gua harap semuanya akan reda. tu yang gua harapkan.

p/s: You should appreciate what you have, before it becomes what you had.

** Dan masih di takuk lama, sampai bila perkara ni akan hilang? atau dia terus membelenggu jiwa?

No comments: