Tuesday, July 17, 2012

Ulangtahun kelahiran - Part one

**Selamat hari jadi, selamat segalanya. Insyaallah. Im now 24years old. :')

Hai & assalamualaikum,

Hari ni genap gua berumur 24 tahun. Gua dilahirkan di terengganu, tapi gua bukan menetap di terengganu. Kira dilahirkan disana, tapi menetap di johor.

Tahun ni, gua rasa seperti seorang manusia yg sangat bertuah kerana tahun ni gua menyambut dengan pakwe gua dan keluarga. Eleh pakwe je pun, kannn?

Arghhh! Pedulik ape gua. Walaupun lu Cakap pakwe jeeerrr? Tapi gua dikejutkan satu perkara yg gua sendiri tak menyangka yang ianya akan berlaku kali ini di hari kelahiran gua. Alahai.

Ok, gua start cerita.


Malam tadi, gua sedang makan malam dengan family. Tibe tibe handphone gua yg sedang caj tak habis habis berbunyi dengan lantangnya. Gua bergegas angkat. Eh! Pakwe gua. Pehal call time time cenggini, bisik hati.

**OK, pakwe ni lah yang buat gua pengsan & sakit jantung :)

Pakwe gua cakap,
"sayangg, jom teman i makan malam?" eh! Pehal lak teman mkn malam ni. Macam dekat plak nak ajak2 makan. Tetibe gua dengar org mengaji kat surau. Asal pesen suare tu same je dengan surau gua nih? Gua dah suspek sesuatu. Dia cakp, dia kat bawah sedang tunggu gua kat 7e. Eh?

Gua rasa mcm nk pengsan time tu. lu bayangkan dia kat johor tetibe muncul depan rumah gua di kolumpo. Pehal? Perghh! Gua bergegas tukar baju semua dan pergi kepada dia. Ok betul dia ada kat kolumpo. Fuhhh

**takkan biarkan cita cita dan impian gua & lu begitu sahaja selagi gua masih bernafas

Sampai je depan dia, gua pukul die bertubi tubi. Mati mati gua ingat dia kerja. Patutla die tanye dan soal memacam tadi petang. Gua dah suspek sesuatu. Rupe rupenye dia otw ke kolumpo tanpa pengetahuan gua. Hampeh pakwe gua ni. Nasib gua ade kat kolumpo, buat nye mase tu gua balik johor? Haa acane acane? Keh keh.

Btw, thanks pakwe.

Buat gua cenggini. Hik hik. SUMPAH! Gua tak sangka lu akan buat kerja yang tak bermoral ni utk gua. Gua bajet lu tak dapat jumpa gua masa hari kelahiran gua hari ni. Tapi rezeki yu ade, gua jumpa jugak dia setelah sekian lama tak berjumpa. Hek! Gua rasa nak pengsan je tadi mase lu call kata kat bawah rumah. Nasib gua tak di attack serangan jantung. Nasib jgak serangan jantung ni peringkat pertama, kalau kene peringkat 3 - 4 haa mcm mane? Haa mcm mane? Mau tak sempat segala. Hee

Gua harap, dengan ulang tahun kelahiran gua hari ni gua nak ucapkan terima kasih byk2 kepada pakwe, keluarga dan kawan kawan yg memberikan ucpan dan doa semoga cepat kahwin tu. heheh insyaallah. Moga moga doa itu termakbul. Amin amin


P/s Utk pakwe gua:
Lu jangan buat perangai mcm tu lagi. Ada gua tumbuk bertubi2 lagik kang! Hek hek. Btw, you are the awesome guy sayang! Thanks for the moment & surprise. Harap, ape yg gua & lu impikan akan termakbul. Sesunguhnya lu sahaja yang bertakhta di hati gua. Bukan sementara tapi selamanya. :')

**malam semalam jarak kita 260km, malam ni jarak kita 10km, malam yg akan datang jarak kita 2cm je. Insyallahhh. :))

No comments: