Sunday, December 23, 2012

It's Theraphy

Membeli belah atau shopping adalah sangat sinonim dengan perempuan mahupun lelaki. Tapi kebanyakannya sangat menjurus kepada perempuan. Masa gua dulu dulu lah, gua memang akui gua adalah manusia yang kaki shopping. sanggup jugak rasanya tak makan, hanya kerana nak membeli baju. kah kah kah

*Eh! jangan tipu lah kata lah lu tak cenggitukan kan?

Ala itu sebenarnya lumrah lah. Kadang kadang ada manusia yang hanya berbelanja mengikut kehendak dan bukan mengikut keperluan kan? Tapi sebenarnya dah memang salah 101%. Kita sepatutnya berbelanja mengikut keperluan. Tapi kadang kadang perempuan ni takda lah pikir sangat ke arah tu. Lagi lagi dengan zaman sekarang yang boleh shopping thru online. NAH!

Gua rasa benda ni lagi buat jadi gila. Nak kata ape, dah gua pun memang terjebak masa kolej dulu hingga lah sekarang. Zaman dah semakin canggih. Ada yang tak suka pergi ke shopping mall, just PILIH , CLICK and PAY . kannn? hehehe Dunia dah makin canggih. Tak boleh nak kata ape dah. sepanjang gua membeli barang oniline ni, belum pernah lagi lah tertipu, contoh barang yang order lain sampai lain, kain koyak ke tak sampai barang langsung ke lepas buat payment. Nope takda lagi. 

Kadang kadang takut jugak, kalau terjadi pada gua.

Mana lah tahu, kita bayar dah lebih dari RM100++ ke, tetiba barang yang kita nak tak dapat, koyak ke apa ke kan? Memang takot weyh. tapi kadang kadang rasa REDHA je kalau terkena. Yang penting kalau dia islam, and she were knows what will happened rite? SO that's it. haaaaaaaaaaaaa...

Dan sepanjang hari ni, gua amatlah bosan. Tatkala hujan kemain lebat turun gua usha usha lah blog gua dan kengkawan yang gua dah follow. Update apa yang patut, ramai dah bertunang nampaknya. Gua je haa yang terpinga pinga lagik. heheh takpa, nanti masa tu akan sampai juga. Insyaallah. :)

Oh! sambung cerita tadi, melalut pulak gua entah kemana.

Gua ni memang suka follow blogger blogger yang menjual barang barang online dari baju, tudung, kain hingga lah ke casing phone. keh keh. dan gua terjumpa lah sepasang baju ini. Memang trend skarang Baju kurung scallop nama dia. By the way, gua rasa baju ni murah la. Belum ada lagi yang menjual dalam harga macam ni. Gua masih lagi mencari baju Peplum untuk masa ITU, nanti. hek hek 

#Wishlist

1. Ok baju ni nama dia Embroidered Maxi. Nampak macam princess kan? kah kah. Only RM85 je. So many colors sebenarnye.




 FB :   Cantek Dress



2. Baju ni lah nama dia baju kurung Scallop. Lawa kan? Color block sangat. hahha memang ni the first one lah! This is about RM 150 (free postage).





Blogg : modishmodehouse
                                                                        
3. haa ni lagi lah. Maggie shawl dari Calaqisya. cantik sangat. Saiz XL lah yang pentingkan. Dalam RM25 je kalau tak silap. Hee




Blogg : CALAQISYA


So, how is it? Gua rasa banyak lagi blog atau facebook yang gua usha dan terjumpa sebenarnya. Hehehe Dengan telah tersenarainya wishlist! dan gua pun rasa, akan membelinya nanti. hehehe

p/s: Maybe bulan januari tahun depan lah! Hope so :)

1 comment:

Orang Kita said...

de duit besh woo shooping,, hahaa