Saturday, April 27, 2013

Serentak

Gua harap kali ni makin serentak & senada ataupun on track.

Letih,
Lemah,
Lesu,
Rungsing.

Kenapa?
Entah, gua sendiri sedang mencari jawapan.
Minggu ni gua rasa tak ok track langsung.
Start dari kerja sampailah menikmati keadaan sekeliling.
Rasa senada, atau kalau dilihat melalui mesin jantung mungkin garisan tu dah lurus je mungkin,

Jantung, hati macam takda dalam badan.
Melayang, hilang entah kemana.
Apa perasaan ni?
Apesal?
Nak mati dah ke? Jasad atau roh dah dibawa kelua dari badan ke?

Pertanyaan demi pertanyaan gua ajukan.
Alhamdullilah, gua masih bernyawa.
Certain time, gua akan mengalami ganguan tido.
Bukan gangguan syaitan,
Tetapi gangguan dari keadaan sekeliling.
Gua rasa diri gua STRESS!
Ahhhh! Sampai bila nak macam ni?
Ape yang buat gua strees nak mampos?

Mungkin sebab manusia asasi,
Mungkin sebab jiran sebelah,
Mungkin sebab pakcik tu, makcik ni.
Entah.

Kusut, serabut, rungsing.
Pertanyaan demi pertanyaan bermain difikiran.
Betul ke? Menipu ke? Puake lah kalau benda benda tu betul.
Gua tak suka ditipu, pantang!
Jangan nampak gua senyum, diam, bangang bangang je. Sekali gua bersuara, pecah. Memang gua berperangai, tapi gua tak berperangai tanpa sebab.

Paling gua pantang dalam hidup,
Orang tipu gua hidup hidup, for what?
Just giving the truth, tak mati kot.
Tak dosa kalau bagi tau benda betul, dari menipu? Betul, dah la menipu dengan manusia, ni lah lagi dengan tuhan. Makin bertambah.

Hey! Setiap pergerakan, tingkah laku gua boleh baca. No matter what.
I know what are you doing,
When im asking, im not get the truth.
Sudahlah,
Sampai bila nak bersikap bangang macam tu? Sampai roh lu ditarik kelua dari badan ke?
Jangan sesekali mempermainkan hati dan perasaan manusia lain, sekali kalau tuhan balas susah weyh, susah.

This post is random, tak ditujukan kepada sesiapa, nahhhh maybe!
Dont ever think that, setiap kelakuan lu gua tak nampak. Gua diam, selagi boleh. Gua pendam, sedalam boleh. Bila dah membuak, jangan salahkan sesiapa.

Bukan nak kata diri pendendam.
Tapi kadangkala, diri akan jadi pendendam bila terjadinya perkara sebegini.
Harap, selepas ini makin serentak bila bersama.
Harap selepas ini makin senada bila bernafas,
Harap selepas ini makin jujur dihati,

"Hargai bila bersama,
Hargai bila berdua,
Hargai bila berkawan sesama kita,
Hargai keadaan sekeliling,
Bila hilang semuanya, jangan menyesal."

P/s: Tak guna pun bila menyesal masa tu.
Macam puake dah, kalau nak menyesal.
Sekian.

No comments: