Wednesday, April 10, 2013

Stalker yang POWER!

Hai & assalamualaikum,

Nampaknya, dalam diam ada yang cuba stalker gua dan seangkatan.

Dan,
Tanpa gua sedari, beliau masih cuba untuk mendekatkan diri dengan gua. Eh eh! Apa fungsinya? Sebelum ni, pernah suatu ketika dulu pernah melangkah ke dalam kehidupan gua. Pernah juga cuba cuba.

Mungkin, sebab menunjuk?
Mungkin, sebab nak bagi tau kepada orang lain yang lu akan berkahwin atau macam mane?

Maaf,
Gua memang tak kenal lu.
Tapi kadang kadang cara lu tu kurang ajar jugak. Macam saja saja nak ambik kesempatan mungkin. Gua punya baik ni kadang kadang ada jahat nya, jangan lah menipu yang bersahaja.
Gua taknak menunding jari tanpa arah tuju, tapi kadang kadang mungkin lu boleh buat dengan cara lain.

Pada kali pertama gua heran,
Pelik, kejap lu ada kejap lu takda. Nak berniaga ni kena lah elok elok skit perangai kan?
Tanpa gua sedari, diri lu datang menjenguk kembali. Tak rungsing, cuma cara lu untuk mendekatkan diri tu sangat awkward.

Layankan saja cara lu,
Itu ini, macam ini macam itu,
Berdolak dalih.
Ah! Sudah sudah lah wahai manusia asasi.
Nak berkahwin sudah.
Tak perlu buat jahat kepada orang lain, niat tu jangan lupa. Sebelum kawin dah pandai nak menunjuk dan perangai yang tak semenggah, dah kahwin nanti macam mana pula?

Jangan biarkan niat suci menjadi kelabu,
Jangan biarkan niat suci menjadi beku,
Jangan biarkan niat suci menjadi buruk.
Tidak mendoakan sesuatu yang buruk, tapi beware,
Setiap sesuatu yang kita lakukan boleh mendatangkan keburukan kepada kita.

Lu ingat, lu ingat.
Jangan bermegah dan mendongakkan kepala sentiasa,
Kadang kadang perlu tunduk jugak.
Nak add dalam laman sosial tak apa, cuma perangai tu jangan lah macam cilake. Tak guna.

Terpikir jugak, gua takkan private blog gua ni. Kadang kadang biar je la stalker baca, kalau private siapa pulak nak bace? Tak naik pulak traffic blog ni.
Kah kah kah

Thanks stalker, lu power!


No comments: