Monday, May 20, 2013

Kehidupan

" Sesal dahulu pendapatan sesal kemudian tiada gunanya. "

Sesal dalam erti kata lain, kesal atau menyesal. Eh same lah kan? Apa apa je janji lu semua tahu maksud sesal dalam skop ni.

Ekceli dalam entry kali ni, gua tak nak panjang lebar. Just sweet sweet sour je gua nak kasi cita. Yelah kalau berat sangat cita dia, lame pulak gua nak menaip memalam buta ni. 

Sebenarnye, gua nak sentuh @ touch sket pasal perangai atau sifat manusia. Sesal ni adalah satu ayat atau perkara yang sangat sinonim dengan manusia sekeliling.

 "Tu lah orang tua tua cakap, dulu suruh buat ..... Lepastu tak dengar ....... Kan dah menyesal, sesal tak sudah. Mase tak boleh nak diundur balik. Haaa kan dahhhhhh. "

Kalau sentuh bab hati dan perasaan ni memang tu lah ragamnya. Bila ade depan mata langsung tak hargai, bila dah takda sumpah tercari cari. Sampai sanggup tunggu walaupun bertahun. Alaa dalam cita tv pun ade kann. So benda tu dah macam sinonim. Benda macam terikut ikut. Dah drama tv kann.

But at least, benda tu lu tak perlu ikotkan sangat. Benda ni semua datang punca dari hati. Stok lagi lagi cinta yang main tarik tali. Eh susah nak paham tahu? Complicated! Seriusly. tapi kan, aku selalu dengar cita kawan kawan aku lah contohnya. Cuma gua kasi tahu dekat diorang, masing masing kene go onn lah. 

Memang nak lupa susah, but you have too. Untuk majukan diri, untuk teruskan hidup, untuk teruskan atau lepaskan hati yang sekian lama terluka you have too move onn. Lu ingat takde manusia yang jenis pacak je tunggu something miracle? Ada weyh ade. 

Tapi tu lah macam gua cita, sampai bila. Insyaallah akan ada yang lebih baik menanti. Move move move! U need too, u have too. Gua pandai nasihat orang, tapi tu lah bila kekadang tekena pinggang sendiri, tekedu! Hahahah

Oklah, so lastly. Hargai lah pakwe / makwe, husbend / bini dengan elok2. Jaga dan sayangi bila semuanya berada di sekeliling anda. Jika bila dia dah pergi, menyesal selamanya. 

*dan seperti gua, sayangilah pakwe dan doalah yang terbaik untuknya, dan jadikan lah dia sebagai bakal imamku suatu masa nanti. Insyaallahh :))

Selamat malam. 

No comments: