Monday, June 10, 2013

Counting

Dalam kekusutan selalunya akan terselit suatu kepastian.

Kepastian yang pasti, dan pastinya gua mampu tersenyum lebih. Entah, gua tahu dalam kekusutan akan ada yang lebih baik pada hari yang mendatang. 

Insyallahhh.

Jika kita selalu berdoa dan mohon segala kebaikan akan dapat suatu ganjaran yang lebih baik. 

Gua pasti, kadang kadang gua emosi seminggu yang lalu. Mungkin lama tak berjumpa, lama tak begurau mesra mungkin itu salah satu faktornya. 

Biaselah, jarak jauh ni kadang kadang main kasar. Jiwa jugak gua rasa. Deep dia memang lain macam bila sampai. Huru hara, jugak kalau dilayankan. Tapi bila lama tak jumpa, macam macam cerita nak dikongsi bersama. Tu lah, sekali sekala bertemu memang deep. 
Itu pada gua lah. 

Start bulan ni, gua dh rasa depress. Bukan depress pasal apa, cuma mungkin banyak benda yang nak dibuat, banyak benda nak dibincangkan. Ini baru nak permulaan, belum lagi yang last. Kalau dah last tak menang tangan rasa. Hek hek

Gua harap, puasa dan raya tahun ni lebih bermakna dari tahun tahun sebelumnya. Mungkin tahun ni lebih meriah lagi. Dengan kedatangan orang baru dalam hidup gua. Alahai, deep pulokk! 

tapi tu lah, gua takat ni tak boleh nak relex relex dah. Banyak benda gua nak siapkan. Buat buku kira kira, survey, duit, cantik dan sebagainya. Hewhewhew yang penting mental dan fizikal kena kuat. Yelah, bila nak mendirikan atau hajat sesuatu yang baik ni memang macam macam dugaan. Tuhan nak uji kita. Sebelum menempuh alam baru yang lebih besar dugaannya, tuhan beri dugaan yang kecil dulu. Mungkin ada hikmahnya. Dia nak kita belajar dan memahami kenapa semuanya berlaku. 

Dan yang pasti,

Start ni gua kena counting date. Gua kena lebih bersenam, kurangkan makan. Harap berjaya time puasa nanti. Fuhh tapi gua tak boleh janji lah. Gua cuma nak pastikan yang gua boleh buat. 

*yang penting gua tak berani nak janji. 

So so so, harap masa tak berlalu dengan pantasnye. Tapi kalau boleh nak mintak pantas terus. Hahaha ok gatal. Dah. Gua rasa takat ni dulu sajak gua untuk malam ni. 

Selamat malam



                          

                             

No comments: