Saturday, June 29, 2013

Tabiat

Kadang kadang manusia yang ada sifat annoying atau seangkatan dengannya adalah satu tabiat yang sangat kurang menyenangkan.

Nak kata cemburu tak, nak kata menyibuk mungkin. Tak pernah pulak rasa rapat sangat, tapi tu la kadang kadang tak selesa betei. 

Walhal, hanya gitu gitu je sejak dulu. Tapi tu lah, kalau nak ambik tahu pasal orang sekeliling pun jangan lah selalu mencelah atau perangai yang suka ambil tahu sangat. Bukan nak megah atau hidung tinggi, kita ade jugak batasan untuk bertanyakan hal peribadi manusia. Tak semudah itu nak diberitahu. Jangan pikir hal hal peribadi lu senang je nak ambik port.

Please yeh, gua ni kekadang memang tak suka sangat manusia yang suka mencelah, tak tentu pasal. Mesra yang tak bertempat. Sungguh menjengkelkan. Bukan nak cita gua ni best sangat, tapi banyak atau ramai perihal orang lain yang lu boleh usha, sebok dan ambik tahu. 

Ade manusia suka macam tu, ada certain tak kott. Gua harap, certain part tu janganlah tonjolkan sangat. Orang tak suka. Buat relex je. Jangan ada sifat yang suka mengorek hal peribadi orang lain. Dari boleh bertegur, boleh begaduh lu tahu? 

Gua tak nak dilabelkan sombong atau apa, tapi kekadang terpaksa kerana terlalu annoying nak mati. Lagi stress daripada kerja yang gua ceburi sekarang. Bila orang tak jawab soalan tu, paham pahamkanlah. BM & LISAN "A" kan waktu SPM dulu? So boleh kan? 

The moral of the story, please take care of your part and moral. Dont bother or asking any personal things. U can see but no need to talk or asking. Seat properly and shut, so Lets shut! 

No comments: