Wednesday, August 7, 2013

Dah pulang raya ke?

Dann yang penting gua masih tak pulang lagi. Menaip entry di dalam bus waktu pagi dalam keadaan yang masih sesak di dalam bus sebab ramai lagi manusia di kolumpo yang belum pulang. Dengan bus dalam kuantiti yang sedikit mungkin banyak pakcik bus yang dah mula cuti. Mungkin!

Tapi apa kan daya, gua masih perlu menempuh keadaan ini lagi pagi ini. Banyak kedai kedai makan, bazar ramadhan dan keadaan jalan raya yang dah lengang. Dah boleh kira berapa biji kereta di atas jalan raya. How it is goes? Hahah boleh semua bayangkan? Nak baring atas jalan raya pun boleh bro. Heaven! 

Bila call bos lama semalam, jemput datang rumah beraya rindu gua pada bos dan keadaan di opis lama semakin kuat. Dengar cita dekat sane dah cuti hari ni, cuti 1TM. Alahai rindu betul saat tu. senang nak cuti, senang dengan boss semua senanglah. Memang power! 

Situasi sekarang agak berbeza dari yang dulu. Tapi gua kena redha dengan semua keadaan yang berbubah. Dan gua harap lepas syawal ni akan ada lah perubahan keadaan kerja nanti. Hmmphhhh! Gua tak mengeluh, cuma entah agak sesal sedikit. Ni kalau boss gua tau memang kompem kene bersyarah. Fuhh

Dan dan, dikesempatan ini gua nak ucapkan selamat hari raya maaf zahir dan batin kepada yang mengenali. Kurang lebih termakan terminum harap halalkan ye. Kosong kosong lah semuanya. Insyaallah ramadhan kita berjumpa lagi. Syawal yang bakal menjelma esok insyaallah akan dapat disambut dengan gembira dan makan tak perlu banyak banyak. Kahkah! Selamat hari raya uollssss! 


No comments: