Friday, August 23, 2013

Facebooking

Hai selamat pagi!

Malam tadi gua terpikir pasal pesbuk yang korang termasuk aku sekali yang asyik melihat pesbuk.  Cita sekarang ni bukan pasal siapa yang cipta pesbuk tetapi status yang selalu engkorang update tu. kadang kadang terpikir jugak, apa yang status engkorang selalu update. Selalu nya,engkorang akan update apa yang berlaku dengan keadaan sekeliling engkorangkan? Ataupun apa yang terlihat, apa yang terbaca, terdengar, terngumpat, eh! Boleh?  Hahaha boleh jee.


Well known, aku bukan suka nak ambik port pasal keadaan sekeliling yang tak berapa penting untuk diri aku. Bukan apa, perihal orang lagi lagi. So tak perlu kita masuk campur. Cumalah kann, aku ni memang spesis tak add orang kalau orang tu tak tanya aku ada pesbuk ke tak?  Itu spesis aku.  Lagi lagi, tempat yang aku kerja. Bagi aku benda tu macam tak penting melainkan engkorang memang ada niat nak stalk dia je lah. Hahahahahah aku tak menunding jari kepada siapa siapa. Yelah, hati manusia lain lain, apa ntah lagi niat manusia ye dakkk?  Dahtu, gua ni memang suka pendamkan je pesbuk tu. lagi pun takda apa dalam pesbuk tu. gua bukan pempuan yang suka check-in, upload gambor dan sebagainya.


So thats not so important. Melainkan gambor gua dengan kengakawan ke, tunang tu pun kadang kadang. Sebab takda motif untuk pamerkan. Cuma cuma, masa gua engaged tu je lah gua pamerkan kemain. Sebabbbb, kawan kawan gua nak nengok gambor sebab diorang tak dapat datang majlis gua. And so, niat gua tak bercanggah lagi kan? Back to the topic.


Status,


Setiap status yang engkorang update ada button like kan? Ada button comment kan?  Yes, button comment. Status yang engkorang update akan dikomen oleh orang orang yang friends dengan engkorang. Siap boleh tag lagi kan? Cuma tu lah, status tu kadang kadang yang boleh jadi isu, jikaaaa status yang bercanggah di opis lu.  Sepatutnya kalau dah lu add orang beso beso dekat opis tu, takperlu lah pertikakaikan dalam pesbuk. Rasa tak relevan langsung. Lu tahu benda tu akan dikomen oleh orang yang membaca. Dan kalau lu dah terlalu bijak, lu pegi tag pulak dekat manusia tersebut. Nahas lah, nampak?  So, gua bukan nak cakap apa. Sebelum lu update status yang lu nak sangat tulis tu pandang kiri kanan, tengok siapa yang lu add. Benda macam tu boleh jadi isu mike. Jangan main gila.

Adalah salah satu sebab, kenapa gua tak nak add manusia. Itu lah jawapan dia. Kahkah!

 So beware with the human.

No comments: