Thursday, August 1, 2013

Keperluan @ nafsu semata mata?

Masa gua bekayuh kayuh sampan, jalan tekedek kedek, kejap laju kejap benti. Belek belek baju, tudung kasut dan sebagainya. Macam macam lah perangai manusia.

Gua nengokkan saje gelagat manusia masa gua jalan di jalan tar. Kita ni memang lah kan, kalau dah banyak duit dalam purse tu mulalah nak beli tu beli ni. Amboi kemainn. Balik bila bukak resit balik, nah kira kira menonggeng takda duit balance. Kehkehkeh. 

Tulah. Gua dah penah rasa, ada satu masa dulu gua boros kemain gila. Tapi mase tu tengah belajar lagi. So memang mintak abah jelah. Tapi sekarang nak beli benda benda kenalah kaut duit sendiri. Dah beso ye dak! Heheh.

Sekarang ni dah kena bajet bajet sendiri baru tau macam mane seksanya nak jaga duit. Nak kene buat akaun balancing sendiri tengok balance tak balance. Muahahahahhahaha. Tapi dari situlah kita dapat berjimat dan tahu tanggungjawab kita. Tak salah berbelanja, tapi ikut kepada kemampuan kita. Nak ikot orang payah lah kan. Dah lu tak mampu nak mampukan jugak. Lebih kurang macam tu. 

So gua yang spesis takda baju raya, terpaksa lah cari baju raya selai. Ingat nak beli rm50-100 tapi last last rm150-200 rate dia. Alahai, mati! Kering lah gua sampai cukup bulan. Letih cenggini. Tapi gua ni taklah sampai every month berbelanja. Gua hanya beli sebulan selai takpun, 2-3bulan baru ganti. Monthly gua terpaksa simpan sekarang untuk masa depan. Haaaaa gituwww. 

Oklah, esok gua nak berangkat balik bp, tengok progress kerja orang orang bp dulu. Next week terus balik bp. Minggu depan last puasa. Yeayyyy! Tapi sebelum nak raya kiteorang kena asak buat ot. Dah lah kena balik malam raye. Sedih woi! Keje full day. Sengal mambang gila. Gua harap semua barang orang delay, hehehehe nak suruh kitaorg keja sangat sampai full day. Takda belas kasihan langsung. Hadoi. Sengal menyengal woi. Gua harap, lepas raya dapatlah sesuatu yang lebih POWER dari ini. Sekian 


No comments: