Sunday, August 4, 2013

Try to make it smoothly

Amboi omputih terus sekali tajuk, try to make it smoothly. Pahamkan? Gua malas nak terang terangkan. 

Kali ni entry gua agak berat sikit. Pasal mengata ngata dalam laman sosial. For what nak mengutuk? Asal tak puas hati update status dalam laman sosial. Meroyan tak memasal. Penuh timeline gua, semak.

Last last gua buat lah perkara yang sewajarnya. Macam pasangan yang bercinta, ada kalanya manis ada kalanya pahit. Adakalanya masam masam manis. Gua tak hairan pun benda ni semua. Semua manusia lalui benda yang sama. Menipu lah kalau tak pernah bertekak, bergaduh. Kannnn? 

Kalau tak tu, baguslah. Alhamdulillah. Manis cinta itu. Tapi tu lah, kadang kadang pertelingkahan tu berlaku atas sebab sesuatu. Tak mungkin tak memasal nak cari pasal kann? So take it smoothly. Bia bia. Penat sebenarnya nak hadap, tapi kena jugak. 

Take your time, minum air panas, istighfar banyak2 ambik air sembahyang insyaallah lega. Lu akan terpikir balik apa yang lu dah cakap dekat pasangan lu tadi. Tu semua nafsu, syaitan. Dia memang suka manusia bergaduh bertengkar dan sebagainya. Lu kena ingat benda tu.

Gua bukan bagus sangat dlm bab bab macam ni. Tapi itu yang gua amalkan sekarang. Hati tengah panas, semua benda keluar. Kalau gua, gua diam. Dan diamkan diri untuk seketika, gua tido. Esok cita baru, lu takpayah nak bawak bawak sangat sampai keesokan harinya. Nanti hari lu macam bangang. Stuck, kusut, takde mood. Macam orang tengah period meroyan.

Gua kadang kadang, sampai tak boleh fokus time keje. Lagi macam bangang rasa dia. Mcm nak balik rumah terus, lari bukan naik bus. Betapa gahnya gua rasa time tu. stress macam nak pecah kepala. Ape ape pun, kita hanya mampu berdoa supaya kita dapat pikir dengan tenang dan dapat jawapan yang betul. 

Tak susahkan? 

Dan gua harap lu paham lah. Setiap masalah pasti akan ada penyelesaiannya. Tuhan bagi kita dugaan, dugaan yang hambanya dapat menempuhinya. Dia paham dan tahu apa yang terbuku dihati kita. Cuma kita boleh meluahkannya dengan cara berdoa dan meminta, insyaallahh. 

No comments: