Tuesday, October 15, 2013

Pulang

setiap kali aku pulang ke kampung halaman, pasti aku akan terasa berat untuk pulang.

entah, pulang ke kolumpo membuatkan aku rasa bosan dan penat.
bukan baru sekarang aku rasa, sekian lama lagi aku telah rasakan.
mak aku selalu berkata : -

"ala sebab dah ada orang tersayangkann."

aduhai, merepek sungguh, 
sejak 4tahun lepas aku dah rasa semua tu.
perasaaan sejak azali.
lepas belajar, memang aku masih ada sifat taknak balik kampung.
tapi masa tu umur aku baru 20 tahun lebih kurang.

Untuk pengetahuan masa tu masih MUDA.
sekarang dah masuk 25tahun, aku tak rasa masa untuk enjoy segala.
enjoy masa muda dah puas, zaman zaman belajar
aku rasa masa sekarang bukan masa nya lagi.

Ye dulu, mungkin aku suka akan kesesakan,
kesibukan,
kebisingan hidup di sana,
tapi skarang aku rasa, semuanya aku tak larat.
letih, lesu dan aku perlukan ketenangan jiwa.

aku perlukan sesuatu yang lebih tenang dan dekat dengAn ibu bapa ku.
tak tahu kenapa aku selalu pikir benda yang remeh macam ni.
mungkin sebab aku dah dewasa.
nak harapkan abang aku,dia pun jauh,
takkan aku pun nak jauh dari mereka? 

bila di fikirkan benda ni,
jiwa rasa kusut,
nak tenang,
aku perlukan tempat yang relex
serabut aku dah tak boleh terima.

harap semuanya paham.
ye, separuh jiwa aku di sini.
mana mungkin aku bole berjauhan lagi.
faham dan harap faham.

No comments: