Thursday, March 31, 2011

Kanta Lekap?


Assalamualaikum and hi guy's! sori lama tak update blog. Rase macam sehari dua ni gua takde apa yang nak diupdatekn. haha so gua tak update lah. hehee

ok! aku just nak share jela untuk tajuk kat atas ni, BTW nak kasi TIPS pemakaian,penyimpanan dan penjagaan kanta lekap:-
  1. Bersihkan kanta lekap anda dgn disinfektan setiap hari.
  2. Basuh tangan anda sebelum memegang kanta lekap - sebaik-baiknya gunakan tanpa sabun tanpa wangian.
  3. Jangan gunakan air liur, air paip yang dibuat sendiri untuk membersihkan kanta lekap.
  4. bersihkan bekas kanta sekurang-kurangnya sekali seminggu. jangan lupe!
  5. jangan biarkan hujung botol larutan anda menyentuh sebarang permukaan untuk mengelakkan ia tercemar.
  6. pakai kanta lekap dahulu sebelum mengenakan solekan mata dan tanggalkan kanta lekap sebelum membersihkan solekan.
  7. jangan tidur memakai kanta lekap.
  8. jangan memakai kanta lekap melebihi masa yang sudah ditetapkan.
Ada juga yang menyatakan bahawa kanta lekap adalah risiko jangkitan dan kebutaan.haha kebutaan ye! memang la pakai kanta lekap ni nampak cantik.tapi sebenarnya banyak risiko yang korang kene jaga dan tanggung. Sekali silap, memang susah beb. So! better korang pakai lah cermin mata. Taknak pakai simpan dalam beg, macam aku. hahaha

Bukan lah tak bagi korang mengenakan kanta lekap tu, tapi cume berhati-hati dan pandai lah jaga kanta lekap korang tu. Dulu memang la macam teringin nak pakai, tapi bile pikir balik, aku ni jenis yang ganas dan simple. memang amatlah xsesuai untuk kanta lekap tersebut. korang nak cantik, cantik lah. aku tetap dengan cermin mata aku. hehe Lagi pon aku jarang pakai cermin mata.

Cantik kan minah ni? tertarik! =)
o k t h n x b y e


2 comments:

Kc Kasedah said...

saya mmg tak reti pakai kontek lens.

-XaXao- said...

haha. saye pon sebenarnye