Wednesday, June 15, 2011

Betulke kebanyakan lelaki tidak mahukan komitmen?

Betulke?

ape yang betul? ahaha. Pasal lelaki yang tak mahukan komitmen? i mean, diorang tak mahu ade status "in relationship". faham?

Every journey begins with the first step

Bukan apa, aku dah banyak la survey dari orang-orang sekeliling aku pasal benda ni. almost, 40% yang aku survey banyak yang macam tak mahukan status tersebut. maybe adalah yang pernah terjadi kat diorang tu. Aku tak salahkan lelaki but its general.

Sebab, aku ni memang ramai kawan lelaki. so senang la kan nak suver atau dalam kata lain korek rahsiaa. hehhee almost done actuallay.

Kita boleh je kalau nak into kat diorang ni. Korang tanye je, tapi pertanyaan tu kena ngam betol la kan. tapi kadang-kadang ada yang nak cite ada yang nak simpan.Maybe terlalu personal bagi diorang.
So, aku just nak kupaskan kat sini ramai guys/girls yang tak berminat atau pun belum tiba masa nak berbalik kepada status in relationship. Sebab ada yang cakap:-

" punya la lame aku kaple dengan dia dan bagai nak rak aku bercinta.Last2 aku dapat tau dia ade orang lain.Mane aku tak bengang."

ada jugak yang cakap, "aku tak nak hidup aku dikongkong aku nak freedom.bebas.malas nak text2 bagai and dok report nak pegi mana.perlu ke? malas!"

Itu ape yang aku dapat tau la. saje nak tau kenapa kan? sebab dari kita buat andaian sendiri baik kita tanye tuan punya badan. Aku tak tau kenapa aku nak tau sangat.But, korang kene relax la. Ini lah kehidupan nama nya. tak semua benda yang kita rancang akan terjadi. Tak semua benda yang kita nak sangat miliki benda tu, akan dapat. It's life.

Aku pun penah jugak rase benda-benda ni masa zaman-zaman bercinta dulu.Tapi kalau kita bagi tau kat dia, sekurang-kurangnya dia tak lah pikir yang bukan-bukan. tapi pompuan jugak kadang2 masalah. takut sangat lah bf die kene ambik.memang la takut tapi, kalau kau dah percaya yang bf kau takkan buat macam tu so trust him.
Kenalah usaha, kenalah tawakal untuk dapat kan sesuatu.itu hanya pendapat aku. tiada diskriminasi.So, hargailah orang yang selalu dengan korang. Mungkin dia minat kat kau, tapi belum masanya untuk meluahkan nya. tapi ada jugak yang spesis gentleman. Yang strait to the point cakap:-

"aku suke kau,so kau terima tak?"..

Aku boleh jadi blurrrrr bile jadi macam tu. memang la bagus.Cume kadang-kadang kalau kita just anggap dia kawan je tapi tetiba die main feeling2 plak. tu yang susah.dan aku just boleh cakap, Relex dulu, kita kawan. jangan nak tergesa-gesa sangat kan? tak salah kalau kita cakap macam tu dari kita cakap:

"Lahh. bila masa plak aku suka kau?"

Ah. dah sudah.tu tak respect name nye weyh. kire ayat yang paling bangang ah penah aku dengar. Tu jugak salah satu feedback yang aku tak suke. Sebab kalau kita tanya straight to the point depan-depan tanpa kiasan. #deym!.

The conclusion is, jangan lah terlalu layankan perasaan tu. kau akan kawin jugak satu hari nanti. dan kau kena terima jugak laki/perempuan dalam hidup kau.kalau kau rase nak bujang sampai tua, nak bebas, tak nak dikongkong, kau tak payah ada relationship.Mungkin hormon kau tak seimbang kot. tak pun kau xde nafsu.So, go onn lah. amacam?

2 comments:

Kc Kasedah said...

kebiasaannya laki akan serius kalau dia jumpa yg dia betul2 boleh get along sampai mati :)

-XaXao- said...

haha memang. tapi kadang2 kita tak tau samada die tu suke kite atau pun x.hurmm acane?