Saturday, August 11, 2012

Seminggu


Nampaknye tinggal lagi lebih kurang seminggu je lagi untuk berpuasa. Rasa puasa tahun ni punya lah kejap. Tak rasa pun.

Tetapi, tahun ni raya pada gua tak lah lama sangat. Walaupun raya memang sebulan tapi gua dapat raya 2hari je. Apehal? Nak taknak, gua kena cekalkan hati jugak lah beraya takat dua hari je. Then gua terpakse pulang ke kolumpo. Alahai sebak sebak. Sebab tu gua taknak prepare macam macam tahun ni. Lagi pun beraya tak berapa minit dah balik. Fuhh

Duit raya pun mungkin lepas raya baru kasi ye anak anak buah dan sedara mara. Kahkah. Takpelah lambat sket. orang kata kalau lambat ni, duit dia lebih. entah ye entah tidak kan? hahaha Btw, tunggu je tau uollss. Mesti adik sedara gua stock bosan gile sebab gua tahun ni tak beraya sepenuhnya dengan dia. Kalau tahun lepas ok lah. Sampai seminggu gua cuti raya. Tapi tahun ni tak la ye dik nonn. :p

Kuih Raya, untuk tahun ni as usual mak gua tak buat. Tapi niat dihati ingin buat kuih atau kek. Tapi masalah besar skarang rumah gua takde OVEN. ok takda. So, nak buat sesuatu yang jenis membakar ni agak kena pikir dua tiga kali. Takkan la biskut nak di kukus ye dakk? Tak macam resepi pelik gaya nya. Gua dah slow talk dengan mak gua, gua kalau ade rzeki nak beli OVEN kasi satu kat mak gua nanti. Tak larat lah gua nak tahan makan je cenggini. Gua nak buat roti puding berkismis dah brape kali tangguh. Asik asik kena beli kat kedai. Mana larat tekak gua nak makan sekeping dua je. kah kah kah

Hopefully, nanti gua dapat lah buat kuih raya tahun hadapan nanti. EHEM! gua nak rasa sebok macam dulu dulu. Asal raya je, sebok mak gua nak buat kuih. Selagi ade kudrat ni gua nak lah sebok macam dulu dulu lagi. So, rasa nak beraya tu agak lebih sedikit lah. Gua harap, raya ni gua dapat lah makan banyak banyak. Yang penting makanan Favourite gua ada malam raya nanti. keh keh.

Dan yang paling penting, gua tau semua nak duit raya gua tahun ni. kah kah. Takpe, sampul duit raya dah ada. Cuma duit raya tu agak lambat sket nak isi yeh yeh! hehehe

p/s: gua tahu ade yang sanggup menunggu nak sampul raya gua tahun ni. keh keh

No comments: