Saturday, November 17, 2012

Susah tak?

Susah tak?

Itu semua anggapan manusia sebelum memulakan pekerjaan. Contoh, bila baru bekerja pasti soalan itu yang akan dipersoalkan. Termasuk gua sendiri.

Entah kenapa.

Tapi, selalunya semua manusia akan begitu. Jangan nak dinafikan. Tapi manusia yang mempunyai perangai sebegini selalunya yang bekerja dengan kompany besar. Contohnya sekarang. Gua rasa besar jugak lah. Lagi besar bangunan tu, lagi besar lah cabarannya ye dakk?

Nampak? Anggapan lagi.

Mungkin dengan jenis pekerjaan sekarang ni lain dari yang lain lah. Gua tak pernah pun terlibat dalam jenis pekerjaan cenggini. Tapi gua memberanikan diri untuk mencuba nasib di bumi batu bata ini.

Gua ingat lagi first day gua mula kerja. Gua jadi seram sejuk tengok headset tu. tetiba gua rase kemain bepeluh. Peluh gua pun kemain mencurah lagi. Macam, tok kadi nak akad nikah pada sang suami. Haa cenggitu.

Gua dah menyengal je dekat meja, rasenye dari pagi smpi balik tu macam macam alasan gua bagi dekat tL gua tu. kah kah. Gua tau tL gua bengang dengan gua. Tapi gua tak endahkan.

Tapi, hari kedua gua bekerja gua nampak headset tu macam nak makan makan je. Nampak? Hahah jaga jaga headset. Sejak gua dapat sorang customer petang tu, Gua rase kemain yakin walaupun gua tau gua masih tak ditahap untuk dipanggil "TERER".

Sebenarnye, kalau kita tak cuba gua tak rasa kita akan dapat sesuatu. Kann? So better we try first then we judge the thing. Hee :))

2 comments:

iera said...

KO KEJE MANE SKUNK WEYH..?

-XaXao- said...

Heheheh sni jugak. Tp tempat lain :))