Sunday, February 17, 2013

Sambal kicap

Macam pelik pulak bila tajuk post gua kali ni tentang "sambal kicap" kann? Keh keh

Mesti lu semua tertanye tanye, jadah ke pesal ke tetibe update pasal sambal kicap. Takkan la gua nak update pasal resipi turun temurun dalam blog gua ni? Hahahah memang salah!

Gua ni spesis atau jenis suka tido petang. Dahtu ni gua memang tak boleh tido lagi lah. Sedang melayan mata, gua belek belek blog tetibe gua nampak blog pakwe. Lame betul rasenye dia tak berkarya. Mane tak nye, asik berkarya dengan lukisan dia jeee. Mihmihmih

Tekan punya tekan,

Gua terbukak bab gua dengan dia pasal sambal kicap. Ekeceli, pasal sambal kicap jugak lah gua jatuh cinta dengan dia. Kah kah kan gua dah fefiling neyhh! Alahai, rindu betul mase tu. rasa gua ni sepanjang bace tulisan tulisan dia dulu, boleh buat gua sebak tak memasal. Tapi kalau gua rindu, gua bace lah blog dia. Walaupun dia tak update, tu dah cukup menggamit dan menyentuh jiwa gua ni.

*berhenti kejap menulis.

Tapi ape yang penting sekarang, dah banyak dah dugaan yang gua dan dia tempuh. Gua rase cukuplah untuk itu dan sampai situ saje bab dia. Tapi, dugaan tu mematangkan diri gua. Dan baru gua rase betapa pentinggnya dia dalam hidup gua ni.

Kembali kepada sambal kicap,

Sambal kicap tu, dia yang buat. Walaupun sambal kicap tu pedas ya amat! Gua sanggup telan, macam tu lah bila gua hadapi sesuatu. Walau pedih, pahit macam mane sekalipun gua telan jee walaupun kadangkala gua tak sanggup telan. Haaaaaa betapa sayangnya dan sanggupnyaa. Berkorban tau! Kah kah kah

jangan nak sebut gua ni suweet pulak! Keh keh keh keh. Tapi sampai ke hari ni gua merindui sambal kicap buatan dia. Walaupun ianya hanya sambal kicap. Hiks



No comments: