Saturday, March 16, 2013

Ideal

Hello & assalamualaikum,

Kali ni gua nak up entry pasal ideal. Dah lepas up pasal baju handmade yang direka oleh pakwe, kali ni masih lagi ade kaitan dengan baju.

Tapi kali ni entry sedih sket, *gonyoh gonyoh mata

Bukan apa, gua sedu sedan bila tengok gua cenggini sekarang. Bukan apa, berat badan gua macam tak berapa nak ideal pulak. Dah gemuk, hitam pulak tu, alahai dah tak macam serupa orang jee.

Gua nak sangat macam gua yang dulu dulu, yang pakai baju saiz S selua pun saiz 29-30. Haaa tapi takdelah sampai 27-28 saiz selua tu. agak agak lah, gua ni baka panjang. Kah kah kah

Bila jumpa member, semua cakap

"Oi, gemuk nye lu skarang?"

Ayat mudah, gua jawab

"Alaa gua sedang bahagia, nnti gua kurus lah balik, keh keh keh"

Tu jawapan nak sedapkan hati. Walaupun dalam hati, "jimbet betul lah lu semua", malas dah gua nak jumpa kawan kawan yang lama tak jumpa gua. Kah kah kah
Semua sibok nak jumpa, gua kata gua bizi. Heks

Semua rindu gua, tapi lantas gua menjawab bizi cari duit. Eh, tapi betul tau bab ni. Jadual gua pack, macam pundek je lu tahu? Cita pasal keje, memang gua sumpah tak larat. Bukan tak larat apa, tak larat nak ikot jadual jimbet tu. dah macam budak sekolah nak ikot jadual, kemas buku untuk keesokan harinya. Paham?

Setahu gua, kalau dah kerja takdalah nak kena ikot jadual bagai. Rupanya anggapan gua salah. Gua temui nya jugak sekarang. Shit!

Back to basic, *jauh terpesong.

Kawan kawan gua pun ade jugak tanya, soklan cepu mas lah untuk gua. Setepak kena.

"Na, bila kau nak kahwin? "

Balas gua dalam nada selamba,

"Tunggu gua kurus. Keh keh keh "

Balas kawan gua balik,

"Bila zaman nak kurus balik entah tu."

Eh! Kuwang ajo ayat lu tu, kang aaaaa kang! Keh keh keh. Bagi la semangat sikit, gua nak kawin kena la kurus. Nak paki baju idaman macam mane kalau tak lawo? Dah dah dah.

Lu semua tak nak kasi support, takot gua lagi cantik dari lu lah kann, kann? Hahahahahahahahahahahahhaha
Menyengal pulak. Dah dah! Gua sebenarnya, banyak plan tahun ni. Banyak benda gua nak kena rangkul. Harap semua nya bagi support dekat gua.

Harap masalah gua yangg tuuuu, dapat lah gua handle. Semua gua nak settle tahun ni. Harap harap dipermudahkan. Amin aminn, perlukan doa dan sokongan kaum kerabat serta kawan kawan.


No comments: