Sunday, July 14, 2013

Cake warna warni

Jangan terliur bila scroll page ni dekat blah bawah bawah tu! Hahahha 

Dannnnn,

gua teruskan update lagi blog di petang ahad ni. entah kenapa rasa nak menulis je. Nak update status macam bosan pulak, keh keh. so much better kalau gua menulis. Luas dan beso sikit tempat nak menulis. tak ke gitu?

Nak cita pasal kek pelangi @ rainbow kek dekat kolumpo. Dan salah seorang peminat rainbow kek ialah gua. sedap kemain kot kek ni dari red velvet. eh itu tekak gua punya rasa lah. tapi sebenarnye rasa dia mungkin lebih kurang je lah. 

Sedang tengah tengah search, ade pulak jumpe design yang agak comel jugak untuk spesis rainbow kek ni. Kreatif gila lah kan. sekarang ni kan semua nak warna pastel, start dari tudung sampai lah ke kasut. ni sampai ke makanan pun nak pastel. hambik!

tapi apa yang gua rasa, design ni yang paling menarik lah. alangkah powernye jika gua pandai buat kek cenggini. untuk betul rasa diri. orang yang kreatif je yang pandai buat benda benda macam ni. kena lah ade sifat sabar , kalau macam gua ni ade pun sikit je la kot kann. hahaha tapi takpelah, mungkin satu hari nanti bila gua dah ada oven sendiri, dapur sendiri, husbend eh eh! Hahahaha mungkin gua akan teruskan niat gua ni.

Well well, gua tercari jugak untuk orang nak tempah kek ni pada hari raya. Tapi nasib sikit tidak menyebelahi diri. Cuma entah macam mana, adik sedara gua dapat pulak orang nak buat kek, dan dannn dia boleh buat jugak design yang gua nakk! Arghhhhhhhh! Seronok siot! 

Siapa kata dekat batu pahat takda orang reti nak buat kek macam ni? Oi ni dah zaman ape seyhh, opcos lah google kann. Facebook ntah lagik, instagram bagai. Semua matsaleh share resepi, gambor dekat instagram. Memang powerlah kann. Hai, dunia dah maju woi! So take it from there lahh. 
Siapa kata orang kampung tak maju? Haa siape kate? Bak mai muke gua tapak. Hewhewhew

Btw, that cake will be mine one day! Yeay yeay! Tak sabar nak makan time raya nanti. Nak potong kek, makan sampai puas. Time tu takda makna nak diet. But but, hopefully berat badan akan kurus dari apa yang diimpikan. Nak buktikan pada pakwe, gua boleh kurus sket lah time puasa ni. Kihkihkih

So lets masak for berbuka puasa! 






No comments: