Tuesday, July 16, 2013

Hindar

Rasanya macam gua nak ubah hala kerjaya sekarang ni. Malas dah nak kerja yang tiap tiap hari kena maki dan herdik oleh customer yang call.  Bosan paham? 

Gua rasa diam tak diam ade lah dalam 3tahun lebih gua dalam bidang customer service. Rasa mula nak berpijak ke tempat lain dan bukan dalam bidang ni lagi. Tapi gua suka bercakap, tapi itulah yang dalam talipon ni yang buat gua tak minat. Entah apesal gua terjebak dalam ni.

Tiap tiap hari gua survey dalam jobstreet mahupun mudah dan dalam laman sesawang yang lain. Kerajaan pun gua try. Tapi tulah belum rezeki lagi. Rasa malas dan tak larat tu dah mencengkam, kadang kadang sampai gua jatuh sakit. So apa lagi, mc pulak. Haih teruk lah prestasi macam tu.

Hmmmphhhh! Bia lah. Dah nak sakit takkan nak tahan sampai menyembah depan pc tu nak ditahan? 

Dann, aku sangat merindui bos lama yang berwibawa dan paham situasi pekerja dia. Tapi tulah, menyesal pulak dapat bos yang tak berapa nak ambik port. Tau kpi dia je yang dia nak up kan. Haih. Entahla. Dah la bulan puasa, tapi itu lah lumrah. Biar lah nak cakap apa, tapi terpaksa redha akan apa yang gua dapat skang. Telan je lah. 

Harap, rezeki lain akan memberi peluang dekat gua lepas ni. Mungkin raya nanti ke. Mana tahu kan. Dah banyak rasanya gua post borang, gambor gua tepekkan lebih rm100 lebih rasanya. Tu secara kasar, secara halus banyak jugak. Keh keh keh. Insyaallah kalau ade rezeki ade lah kan. Semuanya dtg daripada allah. Kita hanya mencuba mane yang terbaik, 

Kalau ade rezeki lebih nak jugak ambik kereta. Hik. Tapi biarlah semua settle dlu. Haaa kann. So tkdelah banyak berhutang pulak. Ok, ingat untuk esok! 

Esok rabu! Okbye

No comments: