Saturday, August 10, 2013

Sebelasharibulanlapan - part 1

Selamat pagi! 

Raya ke 3 dah hari ni. Well hari raya still macam biasa. Gua still lagi dengan preparation untuk raya ke4. Banyak benda yang perlu buat. 

First thing, kemas rumah as usual. Rumah gua ni dah la kecil comel. So banyak pergerakan dan perubahan yang berlaku dalam rumah. Kah! Mak gua dah pening kemain. Perubahan perlu ada untuk jadikan rumah lagi cantik dan kemas. Hahaha

Second, dah settle kemas bagai cari barang keperluan apa yang tak cukup disalingi dengan tetamu yang datang rumah. Sedara mara yang berkunjung, ada lah semalam dalam 12buah kereta. Fuhh sekali ramai, ramai sekali takda menanguk je lah tunggu orang datang raya. Huewhiew! 

Biasa lah rumah gua memang standard cenggitu, kalau sekali serbu memang penuh tak menang tangan. Penat siot buat air. Berjug jug jugak lah kot. 

Takpelah, setahun sekali je pun kan. So hari ni, kene struggle buat kerja. Petang sket penuh lah rumah. Takdelah banyak benda pun, tinggal nak pack pack apa yang patut je pun. Yang lain buat kecoh je lah dekat rumah. Gua makin nebes lah rasenye sebab esok kann. Fuhh.

Bila ramai ramai nanti gua punya jantung makin kencang lah. Hadoi. Relex ana relex. "Its your day, smile" kata kawan india aku dekat ofis. Ok will do dear. I"ll try. Hahahahahaha *gelak macam tak gelak.

Aduhai, acana lah kan esok. Semalam mak andam datang rumah, just pasang mini pelamin. Buat je lah, mak gua yang nak sangat ikutkan je lah. Kalau ikutkan nak buat dalam bilik je. Kah! Lambat jugak dia datang pasang, sebab ada tempat lain lagi yang dia pasang malam tadi. Pukul2 pagi jugak lah siap. Haha awesome! 





Pasang langsir besar dekat rumah, hiks. So the full pelamin, will upload ok. 

Andddddd, more story will be continue.. 

No comments: