Friday, September 6, 2013

Friday

Selamat pagi dan hello. 

Alhamdulillah, pagi jumaat dahh. Malam tadi gua macam tak sedap badan. Entah kenapa. Asal pagi batuk batuk. Haih.

Tapi takpa, esok tak keje boleh rehat kemainn esok sampai ahad. Jam dah 7.30 gua masih ada dekat dalam bus lagi. Hem rasanya sempat ke nak sarapan, pegi bank? 

Ah! Macam tak. Kalau dapat pun tak sempat sarapan tapi gua kene pegi terus bank. Alaaaaa i dont like rushing! 

Hari ni, gua takut dan seram untuk satu perkara. Semalam, pasal mamat yang sibuk call dekat call centre. Kes dia yang entah gua pun tak berapa pasti. Cuma bila baca blog yang beranai mati untuk menjatuhkan syarikat gua rasa itu tindakan yang paling tidak bernas. Tak takut dengan tindakan pihak polis atau atasan ke?

Berani nak mati dan rasa dia memang nak mati. Tindakan yang macam tu dia tak tau ke boleh memudaratkan diri dia? Yes, tahu barang yang dia pos masih tak dapat. Benda boleh runding. Tapi tu lah manusia. 

Mungkin dia pun menunggu agak lama jawapan tu. biasalah kerja dengan manusia macam macam perangai kan? They need to accept it. Cuma tindakan yang tanpa berfikir akan terjerat diri sendiri nanti. Nak marah, marah syarikat jangan babitkan hal personal. Betul tak? 

Hope that the things goes well. 

Bertindak sebelum terjadi apa apa dan sebelum berlaku apa apa. Happy friday, and lets fun! 


No comments: