Wednesday, January 29, 2014

Pergi

Tinggal sehari je nak keje sebelum cuti tahun baru cina. Dan sehari je lagi aku nak ke terengganu.

Bukan nak bercuti. Takda hajat pun lagi.
Tapi,
Ade urusan yang perlu diselesaikan.
Hati ni rasa macammmmm.
Hem.

Tak pasti apa aku nak ungkapkan.
Rasa macam malas, patah hati, sedih, takut dan hiba. 
Aku tak berharap banyak,moga aku dipermudahkan segala urusan.

Aku harap, semua selamat pergi dan balik. Aku taknak benda ni siap separuh jalan.
Aku akan jumpa dia.
Dia dulu yang pernah bersama.
Mungkin seketika.
Banyak benda yang aku tak tahu.
Banyak benda yang menjadi tanda tanya.
Kenapa aku tak berani untuk tahu kebenaran? 
Kenapa? 
Atau tuhan taknak aku sedih jika aku tahu? 
Kenapa nak kena sembunyi? 
Atas sebab apa? 
Adakah aku tak layak untuk tahu? 

Semuanya persoalan demi persoalan yang bermain difikiran.
Terdetik untuk tahun kebenaran dari a hingga Z.
Namun aku kuat ke untuk tahu?

Aku cuba.
Aku akan berdepan dengan dia.
Aku harap aku kuat. 
Aku tak sehebat dan sekuat yang engkau rasa.
Aku masih manusia.
Punya hati dan perasaaan.
Punya hati dan rasa, punya hati yang boleh menangis.

Ya allah.
Aku redha.
Jika dia yang akan jumpa, berilah kekuatan.
Insyaallah. Amin :')

No comments: